Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %14,4 %851 00061 %
Yle TV215,6 %9,2 %821 00058 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,3 %552 00039 %
Yle yhteensä30,3 %25,9 %1 035 00074 %
MTV312,9 %18,7 %893 00064 %
Sub6,2 %6,6 %695 00049 %
AVA2,1 %2,7 %412 00029 %
C More Total1,1 %1,4 %140 00010 %
MTV yhteensä22,3 %29,4 %1 022 00073 %
Nelonen7,0 %9,1 %810 00058 %
Jim4,3 %4,0 %578 00041 %
Liv3,3 %3,2 %497 00035 %
Hero1,0 %1,2 %331 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %17,6 %970 00069 %
TV57,1 %3,6 %712 00051 %
Kutonen3,9 %4,2 %490 00035 %
Frii1,7 %1,4 %253 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %28 0002 %
TLC2,7 %2,9 %341 00024 %
Warner Bros. Discovery15,6 %12,4 %892 00063 %
STAR Channel5,4 %5,3 %497 00035 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %355 00025 %
Disney Finland9,0 %7,8 %621 00044 %
Paramount Network0,9 %0,7 %186 00013 %
AlfaTV0,4 %0,4 %212 00015 %
Muut6,6 %6,8 %379 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.