Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 643 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %27,9 %3 776 00071 %
Yle TV216,9 %9,7 %3 589 00068 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,1 %2 821 00053 %
Yle yhteensä47,2 %41,7 %4 200 00079 %
MTV314,6 %22,4 %3 810 00072 %
Sub3,6 %3,9 %2 745 00052 %
AVA1,8 %1,9 %1 870 00035 %
C More Total0,9 %0,9 %541 00010 %
MTV yhteensä20,9 %29,2 %4 105 00078 %
Nelonen5,2 %6,3 %3 226 00061 %
Jim2,8 %2,5 %2 416 00046 %
Liv1,8 %1,8 %2 031 00038 %
Hero0,9 %1,1 %1 636 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %11,7 %3 696 00070 %
TV54,5 %2,5 %2 844 00054 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 976 00037 %
Frii1,9 %1,8 %1 453 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %100 0002 %
TLC2,0 %1,8 %1 469 00028 %
Warner Bros. Discovery11,0 %8,3 %3 424 00065 %
STAR Channel2,5 %2,6 %1 786 00034 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %1 712 00032 %
Disney Finland5,3 %4,6 %2 473 00047 %
Paramount Network0,4 %0,3 %538 00010 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 364 00026 %
Muut4,0 %3,7 %1 349 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 643 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.