Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,0 %11,0 %839 00060 %
Yle TV211,5 %7,3 %766 00055 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,9 %394 00028 %
Yle yhteensä26,4 %20,1 %1 007 00072 %
MTV317,2 %22,7 %901 00064 %
Sub5,0 %4,8 %708 00051 %
AVA2,9 %3,4 %450 00032 %
C More Total2,2 %1,3 %170 00012 %
MTV yhteensä27,4 %32,1 %1 044 00075 %
Nelonen11,0 %15,2 %880 00063 %
Jim4,2 %3,7 %523 00037 %
Liv2,9 %2,9 %450 00032 %
Hero1,8 %1,9 %342 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,9 %23,6 %988 00071 %
TV53,8 %3,7 %559 00040 %
Kutonen3,6 %3,0 %424 00030 %
Frii1,3 %1,1 %228 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC1,8 %1,8 %292 00021 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,2 %822 00059 %
STAR Channel4,9 %4,9 %431 00031 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %306 00022 %
Disney Finland7,8 %7,0 %531 00038 %
Paramount Network0,9 %0,9 %160 00011 %
AlfaTV0,2 %0,2 %120 0009 %
Muut6,0 %6,0 %374 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.