Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 214 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,2 %20,6 %971 00070 %
Yle TV211,3 %7,1 %838 00060 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,8 %523 00037 %
Yle yhteensä32,6 %29,5 %1 078 00077 %
MTV315,5 %18,9 %945 00068 %
Sub4,9 %4,9 %630 00045 %
AVA2,2 %1,9 %390 00028 %
C More Total2,2 %3,0 %212 00015 %
MTV yhteensä24,9 %28,7 %1 055 00076 %
Nelonen12,4 %16,1 %881 00063 %
Jim3,4 %2,9 %484 00035 %
Liv2,7 %2,5 %471 00034 %
Hero1,0 %1,2 %316 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,6 %22,7 %1 002 00072 %
TV54,1 %3,4 %526 00038 %
Kutonen3,5 %2,8 %409 00029 %
Frii1,0 %0,8 %210 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0002 %
TLC1,7 %1,4 %285 00020 %
Warner Bros. Discovery10,9 %8,8 %747 00053 %
STAR Channel4,3 %3,5 %406 00029 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %290 00021 %
Disney Finland6,4 %5,0 %524 00038 %
Paramount Network0,6 %0,6 %134 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %161 00012 %
Muut5,0 %4,8 %384 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 214 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.