Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 649 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %30,1 %3 936 00075 %
Yle TV210,7 %7,6 %3 585 00068 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %2 716 00051 %
Yle yhteensä46,3 %40,7 %4 305 00082 %
MTV316,8 %22,1 %3 780 00072 %
Sub2,8 %3,1 %2 512 00048 %
AVA1,8 %1,6 %1 793 00034 %
C More Total1,9 %2,5 %767 00015 %
MTV yhteensä23,4 %29,3 %4 070 00077 %
Nelonen8,4 %10,8 %3 446 00065 %
Jim2,1 %1,8 %1 967 00037 %
Liv1,5 %1,3 %1 880 00036 %
Hero0,9 %1,1 %1 477 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,1 %3 776 00072 %
TV52,5 %2,3 %2 266 00043 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 848 00035 %
Frii1,4 %1,4 %1 258 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %80 0002 %
TLC1,5 %1,2 %1 286 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,7 %2 958 00056 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 605 00030 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 531 00029 %
Disney Finland4,5 %3,6 %2 274 00043 %
Paramount Network0,3 %0,3 %446 0008 %
AlfaTV0,7 %0,8 %1 198 00023 %
Muut3,5 %2,8 %1 296 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 649 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.