Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %27,9 %1 900 00073 %
Yle TV212,2 %9,4 %1 751 00067 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %1 313 00050 %
Yle yhteensä45,5 %40,3 %2 101 00081 %
MTV313,8 %18,4 %1 823 00070 %
Sub3,5 %4,1 %1 334 00051 %
AVA1,4 %1,2 %812 00031 %
C More Total2,9 %4,1 %469 00018 %
MTV yhteensä21,6 %27,7 %1 989 00076 %
Nelonen8,0 %10,3 %1 687 00065 %
Jim2,5 %2,0 %1 034 00040 %
Liv1,1 %1,1 %901 00035 %
Hero1,0 %1,3 %805 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,6 %1 840 00071 %
TV52,8 %2,6 %1 199 00046 %
Kutonen3,4 %3,1 %1 048 00040 %
Frii1,1 %1,1 %636 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %60 0002 %
TLC0,7 %0,6 %599 00023 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,3 %1 511 00058 %
STAR Channel2,9 %2,4 %873 00034 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %855 00033 %
Disney Finland5,9 %4,5 %1 213 00047 %
Paramount Network0,4 %0,3 %225 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %604 00023 %
Muut4,5 %3,9 %695 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 262 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.