Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,4 %32,2 %1 944 00078 %
Yle TV28,6 %5,9 %1 717 00069 %
Yle Teema&Fem3,9 %2,9 %1 345 00054 %
Yle yhteensä46,9 %41,0 %2 074 00083 %
MTV319,8 %25,5 %1 862 00074 %
Sub2,2 %2,3 %1 154 00046 %
AVA2,3 %2,0 %969 00039 %
C More Total0,9 %1,1 %286 00011 %
MTV yhteensä25,3 %30,9 %1 976 00079 %
Nelonen8,7 %11,1 %1 674 00067 %
Jim1,7 %1,6 %905 00036 %
Liv2,0 %1,6 %961 00038 %
Hero0,9 %1,0 %665 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,3 %1 840 00074 %
TV52,1 %2,1 %1 030 00041 %
Kutonen1,3 %1,3 %779 00031 %
Frii1,8 %1,7 %611 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,4 %1,8 %684 00027 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,1 %1 397 00056 %
STAR Channel1,7 %1,6 %721 00029 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %671 00027 %
Disney Finland3,3 %2,8 %1 045 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %218 0009 %
AlfaTV0,8 %0,9 %593 00024 %
Muut2,5 %2,0 %578 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 246 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.