Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,7 %1 803 00072 %
Yle TV29,8 %5,6 %1 576 00063 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,3 %1 164 00047 %
Yle yhteensä42,6 %34,7 %1 975 00079 %
MTV321,4 %28,9 %1 849 00074 %
Sub2,6 %2,8 %1 167 00047 %
AVA2,6 %2,4 %997 00040 %
C More Total0,9 %0,4 %249 00010 %
MTV yhteensä27,5 %34,5 %1 976 00079 %
Nelonen7,3 %9,7 %1 631 00065 %
Jim1,9 %1,9 %965 00039 %
Liv2,1 %1,8 %980 00039 %
Hero1,2 %1,2 %710 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,6 %1 831 00073 %
TV53,2 %3,5 %1 175 00047 %
Kutonen1,4 %1,4 %758 00030 %
Frii1,9 %1,9 %663 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %30 0001 %
TLC2,5 %1,9 %746 00030 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,0 %1 532 00061 %
STAR Channel1,7 %1,9 %730 00029 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %620 00025 %
Disney Finland3,6 %3,3 %997 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %223 0009 %
AlfaTV0,9 %1,3 %592 00024 %
Muut3,1 %2,4 %574 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 240 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.