Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %28,2 %1 813 00075 %
Yle TV211,9 %9,5 %1 625 00067 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %1 251 00052 %
Yle yhteensä45,7 %40,7 %1 943 00080 %
MTV313,9 %18,4 %1 736 00072 %
Sub3,5 %4,1 %1 269 00053 %
AVA1,4 %1,2 %803 00033 %
C More Total2,9 %4,0 %428 00018 %
MTV yhteensä21,7 %27,7 %1 882 00078 %
Nelonen7,8 %10,2 %1 593 00066 %
Jim2,5 %2,0 %1 008 00042 %
Liv1,1 %1,1 %862 00036 %
Hero1,0 %1,3 %795 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,5 %1 727 00072 %
TV52,8 %2,5 %1 148 00048 %
Kutonen3,5 %3,1 %1 012 00042 %
Frii1,1 %1,1 %623 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %56 0002 %
TLC0,7 %0,6 %583 00024 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,3 %1 433 00059 %
STAR Channel2,9 %2,4 %841 00035 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %825 00034 %
Disney Finland5,9 %4,5 %1 161 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %215 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %599 00025 %
Muut4,2 %3,5 %638 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 097 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.