Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 089 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,3 %1 674 00069 %
Yle TV214,9 %7,8 %1 557 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 165 00048 %
Yle yhteensä44,0 %35,3 %1 839 00076 %
MTV314,2 %19,4 %1 677 00069 %
Sub3,5 %3,7 %1 207 00050 %
AVA1,3 %1,3 %809 00034 %
C More Total3,0 %3,0 %433 00018 %
MTV yhteensä22,0 %27,5 %1 847 00076 %
Nelonen8,1 %12,0 %1 486 00062 %
Jim2,3 %2,4 %1 039 00043 %
Liv1,2 %1,3 %875 00036 %
Hero1,3 %1,6 %752 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %17,3 %1 677 00069 %
TV52,9 %3,7 %1 186 00049 %
Kutonen3,4 %3,1 %1 044 00043 %
Frii1,5 %1,7 %706 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %56 0002 %
TLC0,8 %0,7 %508 00021 %
Warner Bros. Discovery9,5 %10,1 %1 448 00060 %
STAR Channel2,9 %2,7 %819 00034 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %849 00035 %
Disney Finland6,3 %5,1 %1 145 00047 %
Paramount Network0,5 %0,3 %251 00010 %
AlfaTV0,6 %0,9 %547 00023 %
Muut4,9 %4,8 %677 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 089 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.