Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 380 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %22,8 %1 757 00065 %
Yle TV214,2 %7,1 %1 786 00067 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,1 %1 057 00039 %
Yle yhteensä42,6 %32,1 %2 103 00078 %
MTV321,5 %28,8 %1 947 00073 %
Sub2,9 %3,3 %1 232 00046 %
AVA2,6 %2,4 %941 00035 %
C More Total0,7 %0,7 %272 00010 %
MTV yhteensä27,7 %35,2 %2 114 00079 %
Nelonen9,2 %13,5 %1 708 00064 %
Jim2,2 %2,1 %1 039 00039 %
Liv2,0 %1,8 %976 00036 %
Hero1,0 %1,5 %607 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %18,9 %1 939 00072 %
TV52,3 %2,5 %1 115 00042 %
Kutonen1,1 %1,1 %712 00027 %
Frii1,9 %1,7 %678 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0000 %
TLC2,8 %2,2 %668 00025 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,6 %1 428 00053 %
STAR Channel1,9 %1,7 %688 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %593 00022 %
Disney Finland3,8 %3,0 %991 00037 %
Paramount Network0,2 %0,1 %193 0007 %
AlfaTV1,1 %1,4 %613 00023 %
Muut2,3 %2,0 %586 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 380 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.