Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,6 %31,1 %1 166 00095 %
Yle TV217,0 %8,3 %1 087 00089 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,7 %849 00069 %
Yle yhteensä54,1 %42,2 %1 188 00097 %
MTV319,8 %28,2 %1 151 00094 %
Sub1,6 %2,3 %732 00060 %
AVA1,9 %1,7 %671 00055 %
C More Total0,8 %1,2 %169 00014 %
MTV yhteensä24,1 %33,4 %1 157 00095 %
Nelonen5,5 %8,4 %958 00078 %
Jim1,9 %1,5 %745 00061 %
Liv1,1 %1,1 %656 00054 %
Hero0,8 %1,4 %471 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %12,4 %1 072 00088 %
TV51,5 %1,6 %691 00056 %
Kutonen1,2 %1,1 %537 00044 %
Frii1,6 %1,7 %505 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,6 %1,2 %436 00036 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,0 %857 00070 %
STAR Channel0,8 %0,8 %481 00039 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %482 00039 %
Disney Finland3,1 %2,4 %701 00057 %
Paramount Network0,2 %0,1 %141 00011 %
AlfaTV1,7 %2,5 %652 00053 %
Muut1,5 %1,7 %310 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 188 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.