Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,6 %3 222 00065 %
Yle TV215,6 %8,6 %3 249 00066 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,2 %2 058 00042 %
Yle yhteensä44,2 %34,4 %3 776 00076 %
MTV318,4 %25,2 %3 461 00070 %
Sub3,3 %4,3 %2 462 00050 %
AVA2,0 %1,9 %1 716 00035 %
C More Total1,1 %1,4 %581 00012 %
MTV yhteensä24,9 %32,7 %3 802 00077 %
Nelonen7,9 %11,8 %3 079 00062 %
Jim2,5 %2,3 %2 108 00043 %
Liv1,6 %1,5 %1 834 00037 %
Hero1,0 %1,5 %1 244 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %17,2 %3 514 00071 %
TV52,5 %2,6 %2 215 00045 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 680 00034 %
Frii1,8 %1,5 %1 342 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 232 00025 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,2 %2 782 00056 %
STAR Channel2,4 %1,9 %1 495 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 327 00027 %
Disney Finland5,0 %3,7 %2 073 00042 %
Paramount Network0,2 %0,2 %445 0009 %
AlfaTV1,1 %1,5 %1 240 00025 %
Muut3,1 %2,8 %1 233 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 273 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.