Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %23,9 %1 581 00061 %
Yle TV218,0 %10,3 %1 692 00065 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,4 %1 043 00040 %
Yle yhteensä45,8 %36,6 %1 920 00073 %
MTV315,0 %20,9 %1 687 00065 %
Sub4,0 %5,4 %1 326 00051 %
AVA1,4 %1,4 %809 00031 %
C More Total1,6 %2,4 %348 00013 %
MTV yhteensä21,9 %30,0 %1 887 00072 %
Nelonen7,0 %10,1 %1 540 00059 %
Jim2,7 %2,7 %1 133 00043 %
Liv1,2 %1,3 %901 00034 %
Hero0,9 %1,5 %656 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %15,5 %1 767 00068 %
TV52,7 %2,8 %1 163 00045 %
Kutonen3,6 %3,5 %999 00038 %
Frii1,6 %1,3 %680 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %35 0001 %
TLC0,8 %0,7 %589 00023 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,8 %1 448 00055 %
STAR Channel2,9 %2,3 %857 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %759 00029 %
Disney Finland6,3 %4,6 %1 135 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %271 00010 %
AlfaTV1,1 %1,5 %655 00025 %
Muut4,1 %3,8 %718 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 188 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.