Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %22,3 %1 192 00086 %
Yle TV213,4 %8,2 %1 120 00081 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,1 %816 00059 %
Yle yhteensä39,6 %32,6 %1 269 00091 %
MTV317,5 %23,6 %1 206 00087 %
Sub4,3 %5,5 %903 00065 %
AVA2,3 %2,1 %657 00047 %
C More Total1,1 %1,4 %194 00014 %
MTV yhteensä25,3 %32,5 %1 268 00091 %
Nelonen8,6 %11,9 %1 039 00075 %
Jim2,3 %2,2 %759 00055 %
Liv1,6 %1,6 %632 00045 %
Hero1,2 %1,8 %499 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,4 %1 150 00083 %
TV53,0 %3,1 %864 00062 %
Kutonen3,5 %3,3 %700 00050 %
Frii2,1 %1,5 %582 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %31 0002 %
TLC1,6 %1,4 %456 00033 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,8 %1 024 00074 %
STAR Channel2,4 %1,8 %514 00037 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %531 00038 %
Disney Finland5,4 %3,7 %741 00053 %
Paramount Network0,2 %0,2 %173 00012 %
AlfaTV0,7 %0,9 %429 00031 %
Muut4,7 %3,5 %408 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 328 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.