Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %22,3 %1 193 00086 %
Yle TV29,0 %6,9 %1 039 00075 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,0 %774 00056 %
Yle yhteensä35,7 %31,2 %1 238 00089 %
MTV318,3 %23,4 %1 188 00085 %
Sub3,9 %4,7 %834 00060 %
AVA2,7 %2,6 %688 00049 %
C More Total1,5 %1,0 %279 00020 %
MTV yhteensä26,4 %31,6 %1 236 00089 %
Nelonen10,2 %13,5 %1 040 00075 %
Jim2,4 %1,9 %729 00052 %
Liv2,1 %2,0 %664 00048 %
Hero1,4 %1,9 %560 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,3 %1 159 00083 %
TV53,2 %3,0 %773 00056 %
Kutonen3,5 %3,2 %669 00048 %
Frii1,7 %1,5 %539 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0003 %
TLC2,1 %1,9 %439 00032 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,7 %977 00070 %
STAR Channel2,6 %2,0 %550 00040 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %520 00037 %
Disney Finland5,3 %3,8 %737 00053 %
Paramount Network0,4 %0,2 %161 00012 %
AlfaTV0,7 %0,8 %394 00028 %
Muut5,1 %4,0 %415 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 311 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.