Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 590 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %24,0 %3 445 00065 %
Yle TV210,7 %7,0 %3 301 00062 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,1 %2 121 00040 %
Yle yhteensä39,2 %33,1 %3 958 00075 %
MTV319,6 %25,4 %3 665 00069 %
Sub3,4 %4,0 %2 487 00047 %
AVA2,3 %2,1 %1 881 00036 %
C More Total1,7 %1,3 %837 00016 %
MTV yhteensä27,0 %32,8 %4 031 00076 %
Nelonen10,1 %13,4 %3 368 00064 %
Jim2,3 %1,9 %2 040 00039 %
Liv1,8 %1,9 %1 878 00035 %
Hero1,0 %1,4 %1 326 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,5 %3 762 00071 %
TV52,6 %2,6 %2 124 00040 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 720 00032 %
Frii1,5 %1,4 %1 302 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 222 00023 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,0 %2 832 00053 %
STAR Channel2,5 %1,9 %1 654 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 356 00026 %
Disney Finland5,1 %3,6 %2 161 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %420 0008 %
AlfaTV1,1 %1,3 %1 191 00022 %
Muut3,6 %3,4 %1 326 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 590 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.