Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 065 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %25,1 %1 600 00066 %
Yle TV211,4 %8,1 %1 515 00062 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,2 %1 043 00043 %
Yle yhteensä40,4 %35,3 %1 793 00074 %
MTV316,1 %20,8 %1 634 00067 %
Sub3,8 %4,8 %1 272 00052 %
AVA1,8 %1,8 %852 00035 %
C More Total2,5 %2,1 %447 00018 %
MTV yhteensä24,2 %29,5 %1 816 00075 %
Nelonen8,9 %11,7 %1 543 00064 %
Jim2,6 %2,1 %1 016 00042 %
Liv1,4 %1,7 %869 00036 %
Hero1,1 %1,6 %689 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,1 %1 708 00070 %
TV52,5 %2,4 %1 057 00044 %
Kutonen3,9 %3,7 %960 00040 %
Frii1,4 %1,2 %641 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0002 %
TLC0,9 %0,8 %554 00023 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,2 %1 354 00056 %
STAR Channel3,2 %2,4 %858 00035 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %770 00032 %
Disney Finland6,9 %4,9 %1 123 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %226 0009 %
AlfaTV1,1 %1,3 %571 00024 %
Muut4,8 %4,7 %710 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 065 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.