Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,0 %32,3 %1 167 00095 %
Yle TV211,2 %7,0 %1 061 00087 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,4 %889 00073 %
Yle yhteensä48,7 %41,8 %1 176 00096 %
MTV321,5 %28,3 %1 127 00092 %
Sub1,6 %1,9 %754 00062 %
AVA2,2 %1,8 %670 00055 %
C More Total1,4 %1,1 %228 00019 %
MTV yhteensä26,7 %33,1 %1 156 00094 %
Nelonen6,6 %8,5 %972 00079 %
Jim1,9 %1,4 %692 00057 %
Liv1,5 %1,6 %670 00055 %
Hero0,8 %1,3 %480 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,9 %1 046 00085 %
TV51,9 %1,8 %682 00056 %
Kutonen1,5 %1,4 %537 00044 %
Frii1,5 %1,4 %483 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,8 %1,4 %449 00037 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,1 %845 00069 %
STAR Channel1,0 %1,0 %508 00041 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %471 00038 %
Disney Finland3,4 %2,4 %675 00055 %
Paramount Network0,2 %0,1 %97 0008 %
AlfaTV1,8 %2,2 %637 00052 %
Muut1,8 %2,1 %324 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 189 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.