Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 568 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,4 %3 338 00063 %
Yle TV216,0 %8,6 %3 478 00066 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,2 %2 100 00040 %
Yle yhteensä44,2 %34,2 %4 023 00076 %
MTV318,3 %25,1 %3 634 00069 %
Sub3,4 %4,3 %2 558 00048 %
AVA2,0 %1,9 %1 750 00033 %
C More Total1,2 %1,5 %620 00012 %
MTV yhteensä24,9 %32,8 %4 001 00076 %
Nelonen8,1 %11,9 %3 247 00061 %
Jim2,4 %2,3 %2 172 00041 %
Liv1,6 %1,5 %1 877 00035 %
Hero1,0 %1,5 %1 263 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %17,3 %3 706 00070 %
TV52,5 %2,6 %2 278 00043 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 710 00032 %
Frii1,7 %1,5 %1 358 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 258 00024 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,2 %2 876 00054 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 545 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 352 00026 %
Disney Finland5,0 %3,8 %2 126 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %464 0009 %
AlfaTV1,1 %1,5 %1 269 00024 %
Muut3,2 %2,8 %1 303 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 568 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.