Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,5 %1 849 00071 %
Yle TV28,9 %8,2 %1 512 00058 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,5 %1 060 00041 %
Yle yhteensä42,1 %37,1 %1 997 00076 %
MTV319,4 %22,5 %1 828 00070 %
Sub3,9 %5,0 %1 246 00048 %
AVA1,4 %1,4 %806 00031 %
C More Total3,8 %2,7 %427 00016 %
MTV yhteensä28,5 %31,6 %1 965 00075 %
Nelonen7,1 %10,2 %1 485 00057 %
Jim2,8 %2,9 %1 001 00038 %
Liv1,0 %1,1 %801 00031 %
Hero1,1 %1,7 %705 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,9 %1 702 00065 %
TV51,7 %1,8 %1 017 00039 %
Kutonen3,3 %3,0 %946 00036 %
Frii1,2 %1,5 %623 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,1 %0,8 %513 00020 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,3 %1 373 00053 %
STAR Channel2,4 %2,0 %760 00029 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %770 00029 %
Disney Finland5,2 %4,0 %1 091 00042 %
Paramount Network0,4 %0,5 %199 0008 %
AlfaTV0,7 %1,0 %556 00021 %
Muut3,6 %2,8 %616 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 240 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.