Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %27,1 %3 943 00074 %
Yle TV27,7 %6,6 %2 992 00056 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %2 165 00041 %
Yle yhteensä42,7 %36,2 %4 226 00080 %
MTV320,7 %24,4 %3 774 00071 %
Sub3,2 %4,1 %2 424 00046 %
AVA1,8 %1,7 %1 708 00032 %
C More Total2,7 %1,8 %714 00013 %
MTV yhteensä28,4 %32,0 %4 083 00077 %
Nelonen8,3 %12,6 %3 111 00059 %
Jim2,5 %2,4 %1 833 00035 %
Liv1,6 %1,7 %1 710 00032 %
Hero0,9 %1,2 %1 257 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %17,8 %3 542 00067 %
TV51,7 %1,8 %2 001 00038 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 599 00030 %
Frii1,5 %1,7 %1 196 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %62 0001 %
TLC1,6 %1,2 %1 158 00022 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,8 %2 783 00053 %
STAR Channel2,0 %1,9 %1 395 00026 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %1 332 00025 %
Disney Finland4,1 %3,2 %2 013 00038 %
Paramount Network0,3 %0,3 %343 0006 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 072 00020 %
Muut3,1 %2,6 %1 115 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 683 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.