Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 377 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %27,3 %3 796 00077 %
Yle TV27,4 %6,6 %2 823 00057 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %2 081 00042 %
Yle yhteensä42,9 %36,5 %3 994 00081 %
MTV320,8 %24,4 %3 568 00072 %
Sub3,2 %4,0 %2 343 00047 %
AVA1,8 %1,7 %1 671 00034 %
C More Total2,6 %1,8 %677 00014 %
MTV yhteensä28,4 %31,9 %3 855 00078 %
Nelonen8,2 %12,6 %2 954 00060 %
Jim2,5 %2,4 %1 786 00036 %
Liv1,6 %1,7 %1 677 00034 %
Hero0,9 %1,2 %1 241 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %17,8 %3 362 00068 %
TV51,7 %1,7 %1 924 00039 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 558 00032 %
Frii1,5 %1,7 %1 176 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %62 0001 %
TLC1,6 %1,2 %1 125 00023 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,8 %2 653 00054 %
STAR Channel2,0 %1,8 %1 349 00027 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %1 303 00026 %
Disney Finland4,1 %3,2 %1 953 00040 %
Paramount Network0,3 %0,3 %340 0007 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 059 00021 %
Muut3,0 %2,4 %1 024 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 377 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.