Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 200 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,6 %3 185 00065 %
Yle TV28,8 %7,7 %2 832 00057 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %2 148 00044 %
Yle yhteensä39,2 %34,3 %3 608 00073 %
MTV318,1 %22,0 %3 386 00069 %
Sub3,3 %3,7 %2 160 00044 %
AVA2,1 %2,1 %1 683 00034 %
C More Total1,0 %0,6 %497 00010 %
MTV yhteensä24,5 %28,4 %3 672 00074 %
Nelonen11,4 %15,7 %2 944 00060 %
Jim2,5 %2,0 %1 705 00035 %
Liv1,9 %1,9 %1 709 00035 %
Hero1,2 %1,4 %1 225 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %21,0 %3 368 00068 %
TV53,6 %3,4 %2 159 00044 %
Kutonen2,2 %1,6 %1 560 00032 %
Frii1,6 %1,5 %1 165 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 099 00022 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,3 %2 737 00055 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 404 00028 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 321 00027 %
Disney Finland5,3 %3,9 %1 933 00039 %
Paramount Network0,4 %0,3 %361 0007 %
AlfaTV0,8 %0,9 %1 018 00021 %
Muut3,7 %3,0 %1 039 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 200 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.