Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 011 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,9 %1 525 00063 %
Yle TV29,1 %8,6 %1 377 00057 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 081 00045 %
Yle yhteensä39,0 %35,6 %1 717 00071 %
MTV315,8 %19,6 %1 613 00066 %
Sub3,9 %4,4 %1 113 00046 %
AVA1,6 %1,7 %764 00031 %
C More Total1,4 %0,9 %295 00012 %
MTV yhteensä22,7 %26,5 %1 744 00072 %
Nelonen9,4 %12,6 %1 412 00058 %
Jim3,1 %2,8 %930 00038 %
Liv1,4 %1,4 %793 00033 %
Hero1,3 %1,8 %675 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,7 %1 620 00067 %
TV54,6 %4,5 %1 160 00048 %
Kutonen3,1 %2,3 %920 00038 %
Frii1,4 %1,4 %606 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %30 0001 %
TLC1,0 %0,8 %487 00020 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,2 %1 406 00058 %
STAR Channel3,2 %2,4 %764 00031 %
National Geographic Channel4,0 %2,8 %756 00031 %
Disney Finland7,2 %5,2 %1 031 00042 %
Paramount Network0,5 %0,5 %209 0009 %
AlfaTV0,7 %0,8 %489 00020 %
Muut4,7 %3,7 %536 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 011 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.