Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 301 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,6 %22,2 %1 147 00082 %
Yle TV27,9 %7,2 %981 00070 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %804 00058 %
Yle yhteensä35,0 %32,5 %1 217 00087 %
MTV317,1 %20,9 %1 142 00082 %
Sub4,0 %4,5 %801 00058 %
AVA2,3 %2,6 %640 00046 %
C More Total0,8 %0,3 %154 00011 %
MTV yhteensä24,1 %28,2 %1 199 00086 %
Nelonen11,1 %15,1 %956 00069 %
Jim2,9 %2,3 %620 00045 %
Liv2,3 %2,3 %641 00046 %
Hero1,6 %1,9 %512 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %21,7 %1 113 00080 %
TV54,2 %3,7 %773 00056 %
Kutonen3,2 %2,3 %654 00047 %
Frii1,7 %1,6 %487 00035 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %22 0002 %
TLC1,6 %1,5 %372 00027 %
Warner Bros. Discovery11,2 %9,4 %971 00070 %
STAR Channel2,8 %1,9 %500 00036 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %508 00036 %
Disney Finland6,1 %4,1 %678 00049 %
Paramount Network0,4 %0,3 %128 0009 %
AlfaTV0,3 %0,4 %331 00024 %
Muut5,2 %3,6 %336 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 301 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.