Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 319 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %22,6 %1 169 00084 %
Yle TV27,2 %7,3 %1 010 00073 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %799 00057 %
Yle yhteensä34,5 %32,5 %1 234 00089 %
MTV317,3 %21,5 %1 200 00086 %
Sub4,2 %4,6 %828 00060 %
AVA2,6 %2,6 %704 00051 %
C More Total2,3 %1,1 %247 00018 %
MTV yhteensä26,5 %29,8 %1 247 00090 %
Nelonen10,6 %14,7 %983 00071 %
Jim3,0 %2,8 %639 00046 %
Liv2,0 %2,3 %680 00049 %
Hero1,4 %1,6 %500 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %21,4 %1 122 00081 %
TV52,8 %2,0 %765 00055 %
Kutonen3,5 %2,6 %708 00051 %
Frii2,1 %1,7 %513 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0002 %
TLC1,6 %1,3 %412 00030 %
Warner Bros. Discovery10,3 %7,8 %985 00071 %
STAR Channel2,8 %2,3 %550 00040 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %497 00036 %
Disney Finland5,5 %4,0 %724 00052 %
Paramount Network0,3 %0,3 %140 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %347 00025 %
Muut5,7 %3,8 %417 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 319 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.