Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %22,7 %1 796 00067 %
Yle TV28,5 %6,8 %1 602 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %1 171 00044 %
Yle yhteensä38,7 %32,2 %2 047 00076 %
MTV320,3 %24,2 %1 903 00071 %
Sub3,2 %3,6 %1 203 00045 %
AVA2,7 %2,7 %1 009 00038 %
C More Total1,3 %0,7 %308 00011 %
MTV yhteensä27,6 %31,2 %2 104 00078 %
Nelonen12,9 %18,1 %1 689 00063 %
Jim1,9 %1,5 %832 00031 %
Liv2,2 %2,3 %1 023 00038 %
Hero1,0 %1,1 %576 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %23,1 %1 900 00071 %
TV52,0 %1,7 %1 037 00039 %
Kutonen1,7 %1,3 %791 00029 %
Frii2,1 %1,9 %649 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %17 0001 %
TLC2,7 %2,0 %647 00024 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,2 %1 473 00055 %
STAR Channel1,6 %1,6 %660 00025 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %524 00020 %
Disney Finland2,9 %2,5 %900 00034 %
Paramount Network0,2 %0,2 %185 0007 %
AlfaTV0,9 %1,2 %548 00020 %
Muut3,1 %2,7 %600 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 383 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.