Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %9,9 %770 00055 %
Yle TV27,7 %5,0 %719 00051 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,2 %395 00028 %
Yle yhteensä19,9 %16,1 %953 00068 %
MTV318,5 %21,5 %893 00064 %
Sub6,8 %7,1 %657 00047 %
AVA2,3 %2,2 %380 00027 %
C More Total2,1 %1,6 %186 00013 %
MTV yhteensä29,6 %32,5 %1 071 00076 %
Nelonen16,7 %22,6 %843 00060 %
Jim3,4 %3,0 %463 00033 %
Liv2,4 %2,0 %389 00028 %
Hero1,3 %1,6 %243 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,8 %29,2 %952 00068 %
TV53,5 %2,4 %505 00036 %
Kutonen4,2 %3,7 %454 00032 %
Frii1,5 %1,6 %216 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %17 0001 %
TLC2,6 %2,2 %293 00021 %
Warner Bros. Discovery12,6 %10,9 %779 00055 %
STAR Channel4,5 %3,4 %348 00025 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %275 00020 %
Disney Finland7,6 %5,5 %482 00034 %
Paramount Network0,9 %0,8 %141 00010 %
AlfaTV0,2 %0,3 %97 0007 %
Muut5,8 %5,1 %379 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 224 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.