Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 580 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %22,9 %3 486 00066 %
Yle TV28,8 %7,7 %3 119 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %2 253 00043 %
Yle yhteensä38,6 %33,2 %3 917 00074 %
MTV318,2 %22,5 %3 647 00069 %
Sub3,6 %4,2 %2 438 00046 %
AVA2,2 %2,3 %1 842 00035 %
C More Total2,3 %1,4 %757 00014 %
MTV yhteensä26,3 %30,4 %4 023 00076 %
Nelonen11,2 %15,7 %3 222 00061 %
Jim2,6 %2,2 %1 837 00035 %
Liv1,7 %1,9 %1 862 00035 %
Hero1,1 %1,4 %1 325 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %21,1 %3 602 00068 %
TV52,2 %1,8 %2 162 00041 %
Kutonen2,8 %2,2 %1 842 00035 %
Frii1,7 %1,7 %1 294 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 190 00022 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,4 %2 961 00056 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 477 00028 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 306 00025 %
Disney Finland4,6 %3,5 %2 012 00038 %
Paramount Network0,4 %0,4 %417 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 074 00020 %
Muut4,1 %3,4 %1 295 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 580 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.