Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,2 %1 690 00065 %
Yle TV29,2 %8,7 %1 517 00058 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %1 082 00041 %
Yle yhteensä38,4 %34,4 %1 870 00072 %
MTV316,0 %20,6 %1 743 00067 %
Sub4,0 %4,8 %1 236 00047 %
AVA1,7 %1,9 %833 00032 %
C More Total3,3 %2,2 %448 00017 %
MTV yhteensä25,0 %29,5 %1 919 00073 %
Nelonen9,5 %12,8 %1 533 00059 %
Jim3,3 %3,0 %1 005 00038 %
Liv1,2 %1,3 %839 00032 %
Hero1,3 %1,7 %748 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,9 %1 702 00065 %
TV52,5 %1,9 %1 125 00043 %
Kutonen4,1 %3,2 %1 051 00040 %
Frii1,3 %1,4 %646 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC0,9 %0,9 %543 00021 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,7 %1 488 00057 %
STAR Channel3,0 %2,4 %817 00031 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %782 00030 %
Disney Finland6,4 %4,7 %1 113 00043 %
Paramount Network0,6 %0,5 %232 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %526 00020 %
Muut5,2 %4,1 %695 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 197 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.