Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %23,7 %1 575 00060 %
Yle TV29,4 %8,5 %1 465 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 098 00042 %
Yle yhteensä38,7 %35,3 %1 826 00070 %
MTV315,8 %19,6 %1 690 00065 %
Sub4,0 %4,4 %1 178 00045 %
AVA1,6 %1,7 %780 00030 %
C More Total1,4 %0,9 %314 00012 %
MTV yhteensä22,7 %26,6 %1 844 00071 %
Nelonen9,6 %12,7 %1 499 00057 %
Jim3,1 %2,8 %946 00036 %
Liv1,4 %1,4 %799 00031 %
Hero1,3 %1,8 %678 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,7 %1 713 00066 %
TV54,6 %4,6 %1 195 00046 %
Kutonen3,1 %2,3 %938 00036 %
Frii1,4 %1,4 %612 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC1,0 %0,8 %490 00019 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,3 %1 463 00056 %
STAR Channel3,2 %2,5 %792 00030 %
National Geographic Channel3,9 %2,8 %762 00029 %
Disney Finland7,1 %5,3 %1 063 00041 %
Paramount Network0,5 %0,5 %209 0008 %
AlfaTV0,7 %0,8 %498 00019 %
Muut4,8 %3,8 %584 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 159 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.