Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,0 %30,7 %1 148 00094 %
Yle TV29,0 %8,4 %981 00080 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,7 %917 00075 %
Yle yhteensä49,0 %42,7 %1 163 00095 %
MTV319,3 %24,1 %1 101 00090 %
Sub1,8 %2,4 %663 00054 %
AVA1,9 %1,6 %594 00049 %
C More Total1,0 %0,6 %152 00012 %
MTV yhteensä23,9 %28,7 %1 133 00093 %
Nelonen9,1 %12,7 %963 00079 %
Jim2,1 %1,4 %622 00051 %
Liv1,5 %1,4 %618 00051 %
Hero0,9 %1,0 %450 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,5 %1 042 00085 %
TV52,4 %2,2 %711 00058 %
Kutonen1,2 %0,8 %502 00041 %
Frii1,6 %1,7 %467 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC1,7 %1,1 %428 00035 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,1 %853 00070 %
STAR Channel1,3 %1,3 %483 00040 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %484 00040 %
Disney Finland3,4 %2,8 %670 00055 %
Paramount Network0,3 %0,2 %92 0008 %
AlfaTV1,4 %1,7 %585 00048 %
Muut1,7 %1,5 %238 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 189 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.