Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %23,3 %1 661 00066 %
Yle TV28,6 %6,9 %1 455 00058 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 067 00043 %
Yle yhteensä39,4 %33,2 %1 891 00075 %
MTV320,3 %24,2 %1 773 00071 %
Sub2,8 %3,1 %1 047 00042 %
AVA2,5 %2,4 %918 00037 %
C More Total0,6 %0,4 %202 0008 %
MTV yhteensä26,2 %30,1 %1 928 00077 %
Nelonen13,2 %18,4 %1 532 00061 %
Jim1,9 %1,3 %775 00031 %
Liv2,5 %2,3 %916 00037 %
Hero1,0 %1,1 %550 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %23,0 %1 748 00070 %
TV52,6 %2,5 %999 00040 %
Kutonen1,3 %1,0 %641 00026 %
Frii1,8 %1,7 %559 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %20 0001 %
TLC2,5 %1,9 %612 00024 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,4 %1 332 00053 %
STAR Channel1,9 %1,7 %640 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %565 00023 %
Disney Finland3,5 %2,7 %901 00036 %
Paramount Network0,3 %0,2 %152 0006 %
AlfaTV0,9 %1,0 %529 00021 %
Muut2,8 %2,3 %503 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 188 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.