Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 326 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,2 %1 239 00089 %
Yle TV26,9 %6,4 %987 00071 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %736 00053 %
Yle yhteensä39,3 %35,3 %1 270 00092 %
MTV320,1 %23,2 %1 184 00085 %
Sub3,7 %4,4 %819 00059 %
AVA2,2 %2,2 %624 00045 %
C More Total2,4 %1,4 %211 00015 %
MTV yhteensä28,3 %31,3 %1 215 00088 %
Nelonen8,5 %12,8 %944 00068 %
Jim3,0 %2,7 %640 00046 %
Liv1,7 %1,8 %587 00042 %
Hero1,4 %1,9 %509 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %19,2 %1 113 00080 %
TV52,3 %2,1 %709 00051 %
Kutonen3,1 %2,7 %610 00044 %
Frii1,4 %1,5 %462 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %30 0002 %
TLC1,5 %1,2 %399 00029 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,7 %944 00068 %
STAR Channel2,0 %1,9 %460 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %510 00037 %
Disney Finland4,4 %3,3 %702 00051 %
Paramount Network0,2 %0,2 %120 0009 %
AlfaTV0,4 %0,6 %326 00023 %
Muut4,0 %2,6 %348 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 326 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.