Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 091 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %26,8 %1 780 00073 %
Yle TV28,7 %8,3 %1 432 00059 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,4 %1 027 00042 %
Yle yhteensä42,4 %37,6 %1 887 00078 %
MTV319,4 %22,5 %1 717 00071 %
Sub3,8 %4,9 %1 200 00049 %
AVA1,5 %1,4 %790 00033 %
C More Total3,8 %2,7 %400 00016 %
MTV yhteensä28,4 %31,5 %1 847 00076 %
Nelonen6,9 %10,2 %1 396 00057 %
Jim2,9 %2,9 %971 00040 %
Liv1,0 %1,1 %778 00032 %
Hero1,1 %1,6 %689 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %15,9 %1 603 00066 %
TV51,7 %1,8 %964 00040 %
Kutonen3,3 %3,0 %927 00038 %
Frii1,3 %1,5 %610 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,1 %0,8 %493 00020 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,3 %1 300 00054 %
STAR Channel2,4 %1,9 %724 00030 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %744 00031 %
Disney Finland5,1 %3,9 %1 041 00043 %
Paramount Network0,4 %0,5 %195 0008 %
AlfaTV0,7 %1,0 %546 00022 %
Muut3,4 %2,5 %566 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 091 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.