Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 073 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %20,0 %1 526 00063 %
Yle TV25,8 %4,4 %1 349 00056 %
Yle Teema&Fem2,5 %1,9 %941 00039 %
Yle yhteensä33,4 %26,4 %1 719 00071 %
MTV325,6 %36,3 %1 780 00073 %
Sub4,3 %4,0 %1 204 00050 %
AVA1,2 %1,0 %683 00028 %
C More Total5,2 %6,7 %423 00017 %
MTV yhteensä36,4 %48,0 %1 894 00078 %
Nelonen6,2 %7,3 %1 447 00060 %
Jim3,1 %2,6 %944 00039 %
Liv1,3 %1,3 %804 00033 %
Hero0,9 %1,0 %664 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,2 %1 606 00066 %
TV52,2 %1,8 %937 00039 %
Kutonen3,6 %2,5 %896 00037 %
Frii1,4 %1,5 %559 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC1,1 %0,6 %460 00019 %
Warner Bros. Discovery8,6 %6,6 %1 293 00053 %
STAR Channel2,7 %2,1 %723 00030 %
National Geographic Channel2,9 %1,6 %691 00028 %
Disney Finland5,5 %3,7 %1 008 00042 %
Paramount Network0,5 %0,3 %197 0008 %
AlfaTV0,7 %0,9 %498 00021 %
Muut3,5 %2,0 %473 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 073 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.