Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 223 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %19,8 %1 580 00060 %
Yle TV26,1 %4,4 %1 451 00056 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,0 %967 00037 %
Yle yhteensä33,3 %26,2 %1 836 00070 %
MTV325,4 %36,3 %1 875 00072 %
Sub4,4 %4,0 %1 259 00048 %
AVA1,2 %1,0 %686 00026 %
C More Total5,2 %6,8 %443 00017 %
MTV yhteensä36,3 %48,0 %2 005 00077 %
Nelonen6,5 %7,4 %1 523 00058 %
Jim3,1 %2,6 %966 00037 %
Liv1,3 %1,3 %827 00032 %
Hero0,9 %1,0 %667 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %12,3 %1 686 00065 %
TV52,2 %1,8 %959 00037 %
Kutonen3,6 %2,5 %928 00036 %
Frii1,3 %1,5 %559 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC1,0 %0,6 %464 00018 %
Warner Bros. Discovery8,5 %6,6 %1 335 00051 %
STAR Channel2,7 %2,1 %764 00029 %
National Geographic Channel2,9 %1,6 %717 00027 %
Disney Finland5,6 %3,7 %1 066 00041 %
Paramount Network0,5 %0,3 %200 0008 %
AlfaTV0,7 %0,9 %501 00019 %
Muut3,6 %2,1 %520 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 223 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.