Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 568 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %21,1 %3 284 00062 %
Yle TV26,3 %4,3 %2 939 00055 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %1 975 00037 %
Yle yhteensä34,9 %27,5 %3 800 00072 %
MTV326,2 %35,9 %3 828 00072 %
Sub3,6 %3,5 %2 368 00045 %
AVA1,7 %1,4 %1 548 00029 %
C More Total3,6 %4,8 %758 00014 %
MTV yhteensä35,1 %45,6 %4 108 00078 %
Nelonen7,1 %8,6 %3 063 00058 %
Jim2,7 %2,1 %1 790 00034 %
Liv1,9 %1,9 %1 737 00033 %
Hero0,9 %0,9 %1 281 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %13,5 %3 437 00065 %
TV52,2 %1,8 %1 860 00035 %
Kutonen2,5 %1,9 %1 608 00030 %
Frii1,8 %1,8 %1 178 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0001 %
TLC1,9 %1,3 %1 162 00022 %
Warner Bros. Discovery8,7 %6,9 %2 686 00051 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 456 00027 %
National Geographic Channel2,3 %1,3 %1 274 00024 %
Disney Finland4,7 %3,3 %1 997 00038 %
Paramount Network0,4 %0,2 %353 0007 %
AlfaTV0,9 %1,1 %1 040 00020 %
Muut2,9 %1,8 %962 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 568 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.