Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 443 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,7 %27,6 %2 094 00078 %
Yle TV26,6 %5,1 %1 480 00055 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %1 105 00041 %
Yle yhteensä43,4 %35,4 %2 229 00083 %
MTV322,0 %26,1 %1 946 00073 %
Sub2,6 %3,3 %1 178 00044 %
AVA2,1 %2,0 %902 00034 %
C More Total1,7 %1,0 %287 00011 %
MTV yhteensä28,4 %32,4 %2 118 00079 %
Nelonen9,5 %14,7 %1 626 00061 %
Jim2,2 %1,8 %832 00031 %
Liv2,2 %2,2 %909 00034 %
Hero0,7 %0,8 %552 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %19,6 %1 840 00069 %
TV51,7 %1,7 %984 00037 %
Kutonen1,2 %1,2 %652 00024 %
Frii1,7 %1,9 %573 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC2,1 %1,5 %646 00024 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,4 %1 411 00053 %
STAR Channel1,6 %1,7 %635 00024 %
National Geographic Channel1,5 %0,8 %562 00021 %
Disney Finland3,0 %2,5 %922 00034 %
Paramount Network0,2 %0,1 %144 0005 %
AlfaTV0,9 %1,2 %516 00019 %
Muut2,7 %2,4 %499 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 443 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.