Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,8 %1 790 00069 %
Yle TV215,0 %7,2 %1 746 00067 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 159 00045 %
Yle yhteensä45,1 %35,9 %2 005 00077 %
MTV314,7 %20,9 %1 797 00069 %
Sub4,0 %4,4 %1 375 00053 %
AVA1,4 %1,3 %916 00035 %
C More Total1,5 %1,6 %323 00012 %
MTV yhteensä21,6 %28,2 %1 990 00076 %
Nelonen7,5 %10,7 %1 668 00064 %
Jim2,4 %2,5 %1 035 00040 %
Liv1,1 %1,0 %880 00034 %
Hero1,1 %1,6 %786 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,8 %1 832 00070 %
TV52,6 %3,0 %1 135 00044 %
Kutonen3,4 %3,2 %1 044 00040 %
Frii1,5 %1,6 %677 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %124 0005 %
TLC1,1 %1,3 %625 00024 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,9 %1 507 00058 %
STAR Channel3,1 %2,5 %909 00035 %
National Geographic Channel3,2 %2,6 %854 00033 %
Disney Finland6,3 %5,1 %1 214 00047 %
Paramount Network0,3 %0,3 %201 0008 %
AlfaTV0,4 %0,8 %506 00019 %
Muut3,7 %3,0 %714 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.