Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 370 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,0 %1 825 00068 %
Yle TV212,5 %6,4 %1 770 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 175 00044 %
Yle yhteensä44,1 %34,7 %2 094 00078 %
MTV319,4 %25,4 %1 938 00072 %
Sub2,7 %2,9 %1 306 00049 %
AVA2,2 %2,2 %978 00037 %
C More Total0,5 %0,5 %196 0007 %
MTV yhteensä24,9 %31,0 %2 110 00079 %
Nelonen8,4 %11,4 %1 790 00067 %
Jim2,2 %2,6 %999 00037 %
Liv2,4 %2,0 %989 00037 %
Hero1,0 %1,3 %701 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %17,2 %1 982 00074 %
TV52,9 %3,7 %1 144 00043 %
Kutonen1,2 %1,2 %755 00028 %
Frii2,1 %2,1 %701 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %68 0003 %
TLC3,1 %3,3 %821 00031 %
Warner Bros. Discovery10,0 %11,1 %1 559 00058 %
STAR Channel2,2 %1,9 %738 00028 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %604 00023 %
Disney Finland3,8 %3,2 %1 006 00038 %
Paramount Network0,2 %0,1 %141 0005 %
AlfaTV0,5 %0,7 %468 00017 %
Muut2,6 %2,0 %543 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 370 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.