Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 624 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %25,4 %3 615 00068 %
Yle TV213,7 %6,8 %3 516 00067 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %2 334 00044 %
Yle yhteensä44,6 %35,2 %4 099 00078 %
MTV317,1 %23,3 %3 735 00071 %
Sub3,3 %3,6 %2 681 00051 %
AVA1,8 %1,8 %1 894 00036 %
C More Total1,0 %1,0 %519 00010 %
MTV yhteensä23,3 %29,7 %4 100 00078 %
Nelonen8,0 %11,1 %3 458 00065 %
Jim2,3 %2,5 %2 033 00039 %
Liv1,8 %1,5 %1 870 00035 %
Hero1,1 %1,4 %1 487 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,6 %3 814 00072 %
TV52,8 %3,4 %2 279 00043 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 799 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 378 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %193 0004 %
TLC2,1 %2,4 %1 446 00027 %
Warner Bros. Discovery10,2 %11,0 %3 066 00058 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 648 00031 %
National Geographic Channel2,3 %1,9 %1 458 00028 %
Disney Finland5,0 %4,1 %2 219 00042 %
Paramount Network0,3 %0,2 %342 0006 %
AlfaTV0,4 %0,7 %973 00018 %
Muut3,1 %2,5 %1 257 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 624 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.