Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 296 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %25,6 %3 471 00071 %
Yle TV213,3 %6,8 %3 284 00067 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %2 253 00046 %
Yle yhteensä44,8 %35,5 %3 833 00078 %
MTV317,2 %23,1 %3 531 00072 %
Sub3,3 %3,6 %2 539 00052 %
AVA1,9 %1,8 %1 861 00038 %
C More Total0,8 %0,9 %458 0009 %
MTV yhteensä23,1 %29,4 %3 836 00078 %
Nelonen7,8 %11,0 %3 277 00067 %
Jim2,3 %2,6 %1 979 00040 %
Liv1,8 %1,6 %1 821 00037 %
Hero1,1 %1,5 %1 467 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,6 %3 608 00073 %
TV52,8 %3,4 %2 205 00045 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 757 00036 %
Frii1,9 %1,9 %1 355 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %176 0004 %
TLC2,2 %2,4 %1 408 00029 %
Warner Bros. Discovery10,3 %11,1 %2 960 00060 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 578 00032 %
National Geographic Channel2,4 %1,9 %1 423 00029 %
Disney Finland5,0 %4,1 %2 140 00044 %
Paramount Network0,3 %0,2 %339 0007 %
AlfaTV0,5 %0,7 %970 00020 %
Muut2,9 %2,4 %1 153 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 296 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.