Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 334 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,6 %1 256 00089 %
Yle TV212,5 %6,7 %1 120 00080 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %898 00064 %
Yle yhteensä42,2 %34,5 %1 312 00094 %
MTV315,5 %21,1 %1 192 00085 %
Sub3,4 %3,8 %906 00065 %
AVA2,1 %2,1 %695 00050 %
C More Total0,5 %0,6 %140 00010 %
MTV yhteensä21,4 %27,5 %1 233 00088 %
Nelonen9,6 %12,8 %1 110 00079 %
Jim2,4 %2,5 %741 00053 %
Liv2,4 %1,8 %705 00050 %
Hero1,4 %1,9 %645 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,9 %1 194 00085 %
TV53,3 %3,9 %820 00058 %
Kutonen2,9 %2,6 %705 00050 %
Frii2,1 %2,2 %545 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %67 0005 %
TLC2,0 %2,3 %504 00036 %
Warner Bros. Discovery11,4 %12,0 %1 057 00075 %
STAR Channel2,7 %2,1 %551 00039 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %587 00042 %
Disney Finland5,3 %4,2 %788 00056 %
Paramount Network0,4 %0,3 %139 00010 %
AlfaTV0,3 %0,5 %375 00027 %
Muut3,2 %2,0 %344 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 334 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.