Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %23,0 %1 236 00088 %
Yle TV213,8 %6,3 %1 085 00077 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,0 %938 00067 %
Yle yhteensä42,2 %33,3 %1 297 00092 %
MTV315,1 %21,0 %1 207 00086 %
Sub2,9 %3,3 %934 00067 %
AVA2,3 %2,5 %733 00052 %
C More Total0,5 %0,5 %97 0007 %
MTV yhteensä20,8 %27,2 %1 248 00089 %
Nelonen9,8 %13,6 %1 145 00082 %
Jim2,8 %2,6 %777 00055 %
Liv2,1 %2,2 %704 00050 %
Hero1,5 %1,6 %612 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %20,0 %1 216 00087 %
TV53,5 %3,6 %885 00063 %
Kutonen3,0 %2,9 %681 00049 %
Frii2,3 %2,3 %580 00041 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %80 0006 %
TLC1,8 %1,9 %507 00036 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,8 %1 090 00078 %
STAR Channel2,2 %2,1 %567 00040 %
National Geographic Channel2,5 %2,1 %568 00040 %
Disney Finland4,7 %4,2 %752 00054 %
Paramount Network0,3 %0,3 %143 00010 %
AlfaTV0,3 %0,5 %406 00029 %
Muut3,9 %2,7 %420 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 337 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.