Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %23,7 %1 697 00065 %
Yle TV216,7 %7,0 %1 703 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %4,1 %1 167 00045 %
Yle yhteensä45,5 %34,8 %1 995 00077 %
MTV314,8 %21,0 %1 803 00069 %
Sub3,0 %3,3 %1 265 00049 %
AVA1,3 %1,2 %885 00034 %
C More Total1,2 %1,3 %254 00010 %
MTV yhteensä20,2 %26,8 %1 949 00075 %
Nelonen7,7 %11,5 %1 713 00066 %
Jim2,7 %2,7 %1 070 00041 %
Liv1,4 %1,8 %837 00032 %
Hero1,3 %1,5 %767 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %17,4 %1 853 00071 %
TV52,9 %3,0 %1 196 00046 %
Kutonen3,9 %4,0 %1 060 00041 %
Frii1,4 %1,6 %635 00024 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %109 0004 %
TLC1,0 %1,1 %631 00024 %
Warner Bros. Discovery10,6 %11,2 %1 542 00059 %
STAR Channel2,7 %2,4 %905 00035 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %835 00032 %
Disney Finland5,6 %4,7 %1 187 00046 %
Paramount Network0,2 %0,2 %181 0007 %
AlfaTV0,5 %0,8 %520 00020 %
Muut4,3 %4,1 %748 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 233 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.