Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,7 %1 759 00068 %
Yle TV215,2 %8,3 %1 749 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 186 00046 %
Yle yhteensä45,7 %36,5 %2 053 00079 %
MTV314,2 %20,1 %1 826 00070 %
Sub3,6 %4,3 %1 369 00053 %
AVA1,6 %1,7 %900 00035 %
C More Total0,8 %1,0 %285 00011 %
MTV yhteensä20,2 %27,1 %2 031 00078 %
Nelonen7,2 %10,3 %1 716 00066 %
Jim2,6 %2,5 %1 080 00042 %
Liv1,3 %1,4 %875 00034 %
Hero1,3 %1,4 %741 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,6 %1 879 00072 %
TV53,3 %3,3 %1 155 00044 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 002 00039 %
Frii1,4 %1,7 %710 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %105 0004 %
TLC1,1 %1,3 %623 00024 %
Warner Bros. Discovery11,0 %11,3 %1 502 00058 %
STAR Channel3,0 %2,6 %928 00036 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %881 00034 %
Disney Finland6,0 %4,9 %1 235 00047 %
Paramount Network0,4 %0,3 %195 0007 %
AlfaTV0,4 %0,8 %542 00021 %
Muut4,0 %3,5 %693 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 264 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.