Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %9,5 %835 00060 %
Yle TV212,5 %6,8 %846 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,8 %475 00034 %
Yle yhteensä25,7 %19,1 %1 070 00077 %
MTV318,7 %24,6 %937 00067 %
Sub6,0 %6,4 %713 00051 %
AVA3,8 %4,2 %477 00034 %
C More Total0,3 %0,4 %105 0008 %
MTV yhteensä28,9 %35,6 %1 076 00077 %
Nelonen10,1 %13,2 %886 00063 %
Jim3,8 %4,4 %541 00039 %
Liv2,6 %2,5 %439 00031 %
Hero1,5 %1,4 %282 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %21,5 %1 052 00075 %
TV53,5 %3,5 %559 00040 %
Kutonen3,5 %3,2 %459 00033 %
Frii2,1 %1,6 %282 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %49 0004 %
TLC3,1 %3,3 %341 00024 %
Warner Bros. Discovery13,2 %12,6 %812 00058 %
STAR Channel5,4 %4,2 %469 00034 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %352 00025 %
Disney Finland8,1 %6,3 %622 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %81 0006 %
AlfaTV0,2 %0,3 %152 00011 %
Muut5,5 %4,3 %422 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 234 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.