Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %8,7 %775 00056 %
Yle TV215,7 %8,2 %843 00060 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,5 %420 00030 %
Yle yhteensä27,7 %19,4 %1 033 00074 %
MTV318,4 %23,9 %909 00065 %
Sub5,1 %5,6 %633 00045 %
AVA2,8 %2,9 %448 00032 %
C More Total1,0 %0,8 %102 0007 %
MTV yhteensä27,3 %33,2 %1 013 00073 %
Nelonen11,3 %15,2 %913 00065 %
Jim4,3 %4,4 %500 00036 %
Liv2,5 %2,8 %409 00029 %
Hero1,0 %1,2 %281 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,2 %23,7 %1 017 00073 %
TV53,1 %3,6 %593 00042 %
Kutonen3,8 %3,5 %451 00032 %
Frii2,1 %1,7 %249 00018 %
The Discovery Channel0,5 %0,5 %46 0003 %
TLC2,5 %2,7 %330 00024 %
Warner Bros. Discovery12,4 %12,3 %805 00058 %
STAR Channel5,3 %4,3 %467 00033 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %302 00022 %
Disney Finland7,6 %5,9 %570 00041 %
Paramount Network0,3 %0,2 %70 0005 %
AlfaTV0,2 %0,4 %75 0005 %
Muut5,3 %4,9 %394 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 208 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.